I ve sféře reklamních předmětů je možné se dopustit při nastavování marketingových procesů řady chyb. Které to jsou?
Chybí jasně definované plány a cíle
Prakticky nejrychlejší způsob, jak zničit marketingovou kampaň už v zárodku, je nenastavit si konkrétní plán a nedefinovat cíle. Je potřeba si tedy rozmyslet, čeho chceme s využitím propagačních předmětů docílit a koho hodláme touto cestou oslovit.
Příliš nízký rozpočet
Samozřejmě nelze pro propagační předměty vyčlenit veškeré finance určené na vaše marketingové aktivity. Stejnou chybou ale jednoznačně je i poddimenzovaný rozpočet. Nedostatek prostředků vede obvykle k tomu, že firma pořídí nekvalitní promo produkty, které ji mají tendenci vykreslit v negativním světle.
Levné propagační produkty
Levné reklamní produkty představují zásadní chybu, kterou při propagaci můžete udělat. Jakmile se po několika málo použitích předmět rozbije, stejnou nekvalitu si budou lidé mít tendence spojovat i s vašimi výrobky či službami.
Špatně definované cílové publikum
Jednou ze zásadních chyb majitelů firem při navrhování reklamních předmětů je spoléhání se na svůj vlastní vkus. Vybírat je nutné nikoli to, co se líbí vám osobně, ale to, co ocení cílové publikum. Je tedy nutné ho správně definovat a určit jeho klíčové potřeby.
Nevhodné distribuční kanály
Pakliže investujete peníze do propagačních předmětů, musíte pro ně mít správné distribuční kanály. Jinak se je nepodaří dostat mezi příjemce, což je problém zejména u položek s omezenou působností jako třeba kalendáře. Rozmyslete si tak, zda se například budete účastnit veletrhů či jiných akcí.
Neúčinný branding
Aby byly propagační produkty účinné, musí být chytlavé a zapamatovatelné. To platí jak pro ně samotné, stejně tak i pro sdělení nebo design, který na ně umístíte. Neefektivní nebo nudný branding je pro zákazníky jednoduše odrazující. Se značkou UniMark však nudné pojetí rozhodně nehrozí.